
„Gazelė 2015" - sparčiai augančių bendrovių projektas
Esminis kriterijus - apyvartos šuolis, tačiau vien jo neužtenka. „Verslo žinių" rengiamame konkurse dalyvavo bet kokios nuosavybės įmonės, kurios pradėjo veiklą ne vėliau kaip 2011 m. sausio 1 d. ir tais metais jų apyvarta buvo 0,29-40 mln. Eur. Pastaraisiais lyginamaisiais metais - 2014-aisiais - konkurso kriterijus atitinkanti įmonė turėjo dirbti pelningai. „Gazelių" apyvarta, palyginti su 2011 m. ir 2014 m., augo ne mažiau kaip 20%.
Dar daugiau - už augimo kriterijų ne mažiau svarbus ir skaidrumas bei viešumas: įmonė turi tvarkingai mokėti įstatymais numatytus mokesčius ir kasdienėje veikloje vadovautis geros verslo praktikos principais. Ar įmonės tvarkingai moka mokesčius, ar jų mokamas darbo užmokesčio vidurkis yra ne žemesnis, nei paprastai moka to regiono įmonės, užsiimančios panašia veikla, padėjo įvertinti konkurso partnerė Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI).
Kitas svarbus kriterijus - kiek pati įmonė nori viešai kalbėti apie savo veiklą ir dalytis patirtimi. Ir jei anksčiau kai kurie verslininkai apie savo veiklą pasakodavo puse lūpų, šiemet padėtis gerokai pasikeitė: smulkių ir vidutinių įmonių vadovai, kuriuos „Mano verslo" žurnalistai kalbino ištisus metus, apie savo verslą bei priimtus sprendimus, lėmusius apyvartos augimą, kalbėjo noriai.